Lompat ke konten Lompat ke sidebar Lompat ke footer

Resepi Kek Pisang Coklat Azlina Ina

Resepi biskut azlina ina, cara pembuatan pisang coklat, resep membuat pisang coklat, resepi kek coklat simple, resepi kek pisang kukus, resepi kek marble, resepi kek coklat,

Wahai kawan-kawan semua, hari ini saya nak kongsikan dengan anda semua resepi kek pisang bakar yang sangatlah sedap dan pasti akan memuaskan selera anda! Jangan risau, resepi ni sangat senang dan mudah untuk diikuti, anda tak perlu jadi chef master untuk buat kek pisang bakar yang sedap ni tau!

Bahan-bahan untuk kek pisang bakar yang sedap:

Tak banyak bahan yang diperlukan untuk buat kek pisang bakar ni, ini bahan-bahan yang anda perlukan:

  • 3 biji pisang (dikutip dan dilenyekkan)
  • 1 cawan gula
  • 1 cawan tepung gandum
  • 3 biji telur
  • 1 sudu teh baking powder
  • 1 tin susu cair
  • 2 sudu besar butter dicairkan

Cara-cara memasak kek pisang bakar yang yummylicious:

Cara-cara untuk membuat kek pisang bakar ni sangatlah senang! Ikuti langkah-langkah berikut:

  1. Langkah pertama, sediakan mangkuk besar. Masukkan gula, tepung gandum, baking powder, susu cair, dan butter yang telah dicairkan ke dalam mangkuk. Gaulkan semua bahan sehingga sebati.
  2. Kemudian, masukkan telur yang telah dipukul ke dalam mangkuk. Kacau sebati sehingga tiada ketulan- ketulan dalam adunan.
  3. Letakkan adunan yang telah disediakan tadi ke dalam loyang yang telah digris atau disapu mentega. Sebati sehingga rata.
  4. Setelah itu, letakkan potongan pisang yang telah dilenyekkan ke dalam adunan kek yang telah disediakan. Pastikan ia sebati.
  5. Letakkan loyang ke dalam oven yang telah dipanaskan pada suhu 180 darjah Celsius. Bakar kek selama 35 minit atau sehingga masak sepenuhnya.
  6. Setelah siap, keluarkan kek dari dalam oven. Biarkan ia sejuk sebentar sebelum dihidangkan.

Itu sahaja kawan-kawan, resepi kek pisang bakar yang sangatlah sedap dan ringkas untuk dibuat! Anda bisa mencuba resepi ni untuk hidangan minum petang bersama keluarga atau untuk jamuan makan malam. Pasti semua akan jatuh cinta dengan kek ni!

Ingat, jangan terlalu banyak makan kek ni kalau tak nak naik berat badan ye kawan-kawan! Selamat mencuba!

Resepi Kek Pisang Coklat Azlina Ina

If you are searching about Resepi kek coklat caramel cikgu azlina ina koleksi resepi mudah, you've came to the right page. We have pictures like Cara membuat resepi kek marble pelangi azlina ina foody bloggers, sajian resepi kek pisang azlita foody bloggers, pin by malar mohana on azlina ina recipes banana cream cakes, cooking. Read more:

Pin by malar mohana on azlina ina recipes banana cream cakes, cooking, cara membuat resepi kek marble pelangi azlina ina foody bloggers

Resepi kek azlina pisang kukus berasaskan apam coklat aneka mohana guna malar emas bakar cawan sukatan gebu. ~erniey~ resepi kek by azlina ina. Resepi kek pisang coklat azlina ina. Resepi kek azlina pisang ina coklat koleksi apam. Coklat kek resepi cikgu azlina ina. Pisang resepi apam kek kukus iluminasi ina azlina bakar lembut gebu kue dibuat imej. Kek resepi coklat pelangi azlina ina makan2 laici hangus gula azlita



Also read:

.
close