Lompat ke konten Lompat ke sidebar Lompat ke footer

Resepi Air Jagung Azie Kitchen

Resepi air jagung azie tesfai, resepi air jagung azie taylor, resepi air jagung azienda, resepi air jagung azie kitchen, resepi air jagung sedap, resepi air jagung, resepi air barli, resepi air fryer, resepi air laici kang,

Jika anda mencari minuman yang menyegarkan dan mudah untuk disediakan, maka resepi air jagung adalah jawapannya! Dengan hanya beberapa bahan mudah dan langkah-langkah yang mudah diikuti, anda boleh menikmati minuman segar yang enak dan meransang.

Resepi Air Jagung

Bahan-bahan:

  • 1 biji jagung manis
  • 1 liter air
  • Gula secukup rasa
  • Es batu secukupnya

Cara-cara:

  1. Panaskan air dalam periuk dan masukkan jagung.
  2. Rebus jagung hingga empuk dan keluarkan dari air mendidih.
  3. Biarkan jagung sejuk selama 10 minit dan kemudian gunting dengan pisau untuk mendapatkan butir jagung daripada tangkainya.
  4. Plastikkan butir jagung dalam blender dan blend hingga hancur.
  5. Tapis isi jagung dengan kain kasa untuk mendapatkan jus jagung.
  6. Sisihkan cecair dan buang serabut jagung.
  7. Masukkan gula ke dalam air dan kacau hingga larut.
  8. Masukkan jus jagung ke dalam gula dan air campuran.
  9. Kacau hingga sebati.
  10. Sedia untuk disajikan dengan es batu.

Cuba resepi air jagung ini di rumah anda hari ini dan nikmatilah minuman segar yang menyegarkan. Anda boleh menyesuaikan jumlah gula yang digunakan untuk mencocokkan dengan selera anda. Jangan lupa untuk berkongsi resepi ini dengan rakan-rakan anda supaya mereka juga dapat menikmati minuman segar yang enak ini. Selamat mencuba!

Resepi Air Jagung Azie Kitchen

If you are looking for Food, lifestyle, education, parenting, diy cararesepi, you've came to the right place. We have pics like Resepi air jagung viral air jagung special zarazyacooks / resepi, resepi air jagung puaka (confirm power!) resepi.my, cara buat aiskrim jagung malaykuri. Read more:

Resepi air jagung viral air jagung special zarazyacooks / resepi, resepi air minuman jagung manis hairul.com

Jagung resepi minuman manis hairul tajaan duit kongsi. Jagung resepi kaw balang sedap ramadhan paling. Resepi air jagung. Jagung resepi kordial. Jagung minuman resepi. Makanan & minuman. Jagung resepi resipi gula perisa kordial manis susu cair pekat sudu secukup


Also read:

.
close