Lompat ke konten Lompat ke sidebar Lompat ke footer

Resepi Waffle Yang Simple

Cara membuat waffle tanpa cetakan, restaurant style waffle recipe, waffle recipe and procedure, resepi waffle, resepi waffle rangup, resepi waffle tanpa telur, resepi tepung waffle,

Jika anda mencari sesuatu yang mudah dan lazat untuk dimasak di rumah, resipi waffle ini adalah untuk anda! Dengan menggunakan bahan-bahan yang ada dalam dapur, anda boleh memasak waffle yang sedap dalam masa singkat. Terus membaca untuk mengetahui bagaimana anda boleh membuat resipi waffle mudah ini.

Resipi Waffle Mudah

Bahan-bahan

  • 2 cawan tepung gandum
  • 2 sudu besar gula
  • 1/2 sudu kecil garam
  • 1 1/2 cawan susu
  • 2 biji telur
  • 1/2 cawan minyak sayuran
  • 2 sudu teh baking powder

Cara-cara

  1. Panaskan pembakar waffle.
  2. Dalam sebuah mangkuk besar, campurkan tepung gandum, gula, garam, dan baking powder.
  3. Dalam mangkuk yang berasingan, kacau susu, telur, dan minyak sayuran sehingga sebati.
  4. Campurkan campuran susu ke dalam campuran tepung, kacau sehingga sebati.
  5. Tuang adunan ke dalam pembakar waffle, mengikut petunjuk di dalam manual.
  6. Bakar waffle sehingga keperangan.
  7. Sajikan waffle dengan pilihan topping seperti stroberi, blueberry, atau whipped cream.

Resipi waffle mudah ini sangat sesuai untuk dimasak pada bila-bila masa. Ia juga boleh disedut dengan susu atau krim segar, atau boleh dihidangkan dengan madu atau syrup. Anda juga boleh mempercantikkan waffle anda dengan pelbagai jenis topping seperti buah-buahan segar atau kacang yang telah digoreng serta ditambah dengan gula halus.

Jangan ragu-ragu untuk mencuba resipi waffle mudah yang sesuai untuk dimasak pada saat-saat genting atau apabila anda ingin memeriahkan suasana waktu sarapan pagi di rumah. Selain daripada menjadikan praktikal, resipi ini juga sangat sedap untuk dikongsikan bersama keluarga tercinta. Jangan lupa untuk menyimpan resipi ini dan kongsikan bersama mereka yang ada di sekeliling anda.

Resepi Waffle Yang Simple

If you are looking for Chef obie kelas masakan 1001 info & resepi resepi waffle coklat, you've visit to the right page. We have pics like Resepi waffle yang sedap macam kat kedai saji.my, resepi waffle mudah, guna bahan yang ada kat rumah je icookasia, resepi waffle che nom resipi waffle yang sedap macam dekat kedai. Read more:

Chef obie kelas masakan 1001 info & resepi resepi waffle coklat, resepi waffle yang sedap macam kat kedai saji.my

Resepi waffle che nom resipi waffle yang sedap macam dekat kedai. Reena's online resepi waffle rangup. Jalan & makan resepi waffle yang gebu & sedap ~ resepi martha stewart. Resepi waffle mudah, guna bahan yang ada kat rumah je icookasia. Lembut didalam diluar resipi rangup waffle anak kegemaran. Pun guna resepi icookasia pertama susah kali rupanya mak ayah suka. Waffle resepi sedap hidangan ehsan dihidang disukai encik bolehla ikut kalau apa juga



Also read:

.
close