Lompat ke konten Lompat ke sidebar Lompat ke footer

Resepi Kek Batik Sukatan Cawan Azie Kitchen

Resepi kek batik sukatan cawan azie tesfai, resepi kek batik sukatan cawan azienda, resepi kek batik sukatan cawan, resepi kek batik klasik, resepi kek batik yang sedap, resepi kek batik simple, resepi kek batik, resepi kek pisang, resepi kek lapis, resepi kek oren,

Jom kita buat kek batik yang sedap dan mudah dengan resipi tertentu ini! Kek batik memang menjadi kegemaran banyak orang, terutama pada hari raya. Apa yang membuat kek batik begitu popular adalah teksturnya yang lembut dan rasa coklat yang kaya. Dalam resipi ini, anda akan belajar cara membuat kek batik menggunakan sukatan cawan yang mudah dicapai. Buatkan untuk kudapan keluarga anda atau untuk dimakan sewaktu bersantai di rumah.

Bahan-bahan yang diperlukan:

• 1 cawan koko serbuk

• 1 cawan susu pekat manis

• 1 cawan susu cair

• 2 biji telur

• 1 paket biskut Marie

• 1/2 cawan butter

Langkah demi langkah:

1. Tumbuk biskut Marie sehingga hancur sehalus mungkin.

2. Panaskan butter di dalam kuali dan masukkan biskut Marie yang telah ditumbuk tadi. Gaulkan bahan-bahan ini sehingga rata.

3. Biarkan seketika sebelum diletakkan di dalam loyang dan dipadatkan dengan adunan yang cantik.

4. Satukan koko serbuk, susu pekat manis, susu cair dan telur dalam bekas yang berlainan. Kacau bahan-bahan ini sehingga tercampur dengan rata.

5. Masukkan campuran kek batik ke dalam bekas dan padatkan di atas biskut yang telah dimasukkan tadi.

6. Bekukan kek batik di dalam peti sejuk selama lebih kurang tiga jam atau sehingga benar-benar sejuk dan sah.

7. Kek batik siap dihidangkan! Guna pisau yang tajam untuk memotong kek batik dan nikmatilah keharuman coklat yang sedap sekali.

Jangan tunggu lagi untuk mencuba resipi kek batik ini di rumah anda. Pasti ramai yang akan suka dengan kek batik yang anda buat, dan resipi ini sangat mudah dan cepat untuk dilakukan. Nikmati kek batik anda bersama keluarga dan sahabat-sahabat anda!

Disclaimer:

Resipi ini diolah oleh pengguna yang sama seperti anda. Kami tidak menjamin bahawa hasilnya akan sama dan mengesyorkan untuk menyesuaikan resipi sesuai dengan selera anda.

Resepi Kek Batik Sukatan Cawan Azie Kitchen

If you are searching about Kek batik biskut marie lembut buat orang lapo, you've visit to the right page. We have pictures like Resipi_cara_buatkek_batik_mudah_sukatan_cawan_tanpa_telur_ nina mirza, resepi kek batik azie kitchen resepi bergambar, kek batik biskut marie lembut buat orang lapo. Here it is:

Kek batik premium, kurang manis, lembut dan rasa crunchy biskut • garis, resepi kek batik azie kitchen resepi bergambar

Resepi kek batik azie kitchen resepi bergambar. Kek batik resepi horlicks sakura gebu azie telur horlick biskut. Cara membuat resepi kek batik cheese azie kitchen foody bloggers. Olahan resepi kek batik simple sukatan cawan foody bloggers. Azlina kek resepi batik azie sukatan cawan biskut mangga pelangi. Batik kek resepi lembut marie biskut sukatan buatoranglapo lapo buat ganache sedap cawan olahan milo serbuk nak imej. Kek batik resepi cheese biskut azie mangga



Also read:

.
close