Lompat ke konten Lompat ke sidebar Lompat ke footer

Resepi Cekodok Pisang Gebu Lembut

Resepi cekodok pisang gebu lembut dihisap, resepi cekodok pisang gebu lembut hati, resepi cekodok pisang gebu lembut lidah, resepi cekodok pisang geburtstagskarte, resepi cekodok pisang, resepi cekodok ikan bilis, resepi cekodok jagung,

Jika anda sedang mencari hidangan manis dan ringan untuk menemani minuman petang anda, tidak ada yang lebih baik daripada cekodok pisang gebu yang lembut dan sedap. Resepi ini sangat mudah dan hanya memakan masa sedikit sahaja untuk disiapkan. Jadi, anda boleh memasaknya untuk menemani minuman petang anda dan memberi kelapangan setelah seharian bekerja.

Bahan-bahan Untuk Cekodok Pisang Gebu:

  • 4-5 pisang raja atau pisang emas
  • 1 cawan tepung beras
  • 2 sudu besar tepung jagung
  • 1/4 cawan gula perang atau gula merah
  • 1/2 cawan air suam
  • 1 sudu teh garam
  • Biji bijan putih secukupnya (untuk dihias)
  • Minyak untuk menggoreng

Cara-cara Untuk Menghasilkan Cekodok Pisang Gebu Ini:

  1. Pisang digaulkan sehingga lumat.
  2. Campurkan tepung beras, tepung jagung, gula dan garam ke dalam mangkuk. Gaul rata.
  3. Kemudian, masukkan pisang ke dalam mangkuk dengan adunan tepung beras, tepung jagung, gula dan garam.
  4. Tambahkan sedikit air suam dan gaulkan semula sehingga semua bahan tercampur rata.
  5. Panaskan minyak di dalam kuali.
  6. Massa cekodok diambil menggunakan sudu kecil dan dibentuk membulat.
  7. Cekodok pisang yang telah dibentuk akan digoreng menggunakan minyak panas sehingga keemasan.
  8. Biarlah cekodok pisang yang telah digoreng itu keluar dari kuali dan letakkan di atas kertas minyak untuk menyerap minyak yang berlebihan.
  9. Taburkan biji-bijan putih ke atas cekodok pisang gebu anda dan ia siap dihidangkan.

Cekodok pisang gebu ini sesuai dimakan bersama kopi atau teh. Ia juga sesuai sebagai makanan ringan untuk dijemput di rumah sewaktu menonton televisyen. Cekodok pisang gebu ini sangat enak dan pasti menjadi kegemaran dalam hidangan keluarga anda. Cuba masak dan nikmati cekodok pisang gebu ini Hari Ini!

Selamat mencuba resepi cekodok pisang gebu yang saya kongsi di sini. Ia adalah hidangan yang sangat mudah untuk dibuat dan tidak mengambil masa yang lama untuk disiapkan. Anda boleh membesarkan jumlah resepi ini jika mahu memasak untuk sebilangan orang. Pasti semua orang akan suka cekodok pisang gebu yang gebu dan lembut ini!

Resepi Cekodok Pisang Gebu Lembut

If you are searching about Resepi cekodok pisang gebu lembut rangup sedap jemput easy cooking, you've visit to the right web. We have pictures like Resepi kuih cekodok about quotes h, resepi cekodok pisang gebu / resepi cekodok pisang macam kek surasmi, resipi mudah cekodok pisang rangup di luar lembut di dalam amie's. Here it is:

Cara buat cekodok pisang resepi cekodok pisang best kulit rangup, resipi cekodok pisang resepi bergambar

Resepi rangup pisang cekodok gebu. Pisang cekodok resepi masak. Pisang cekodok gebu resepi fritter. Resepi cekodok pisang gebu rangup • resepi bonda. Pisang cekodok resepi lembut ringan jalanan. Resepi cekodok pisang simple (rangup dan lembut) bidadari.my. Pisang resepi cekodok bidadari



Also read:

.
close