Lompat ke konten Lompat ke sidebar Lompat ke footer

Resepi Nasi Ayam Istimewa

Resepi nasi ayam istimewa in english, resepi nasi ayam istimewa chord, resepi nasi ayam istimewa triad, resepi nasi ayam mudah, resepi nasi butter, resepi nasi minyak simple, resepi nasi tomato,

Jika anda sedang mencari hidangan yang sederhana tetapi mempunyai cita rasa yang unik, resipi nasi goreng ayam adalah sesuai untuk anda. Terdapat pelbagai cara untuk membuat hidangan ini, tetapi resipi ini sangat mudah untuk anda ikuti. Anda hanya perlu mengambil beberapa bahan yang sedia ada di dapur dan kita boleh membuat sendiri hidangan ini dengan mudah.

Bahagian 1: Gambar dan Senarai Bahan-Bahan

Sebagai permulaan, anda perlu mengetahui bahan-bahan yang diperlukan untuk membuat nasi goreng ayam yang sedap ini. Liku-liku masakan Apabila anda memasak, jangan lupa bahan-bahan yang diperlukan dan gambaran produk akhir. Berikut adalah gambaran bahan dan gambaran produk akhir.

  • 2 cawan nasi putih yang telah di sejukkan;
  • 2 ketul ayam tanpa tulang, dipotong nipis;
  • 1 biji bawang besar, dihiris halus;
  • 1 sudu besar sos tiram;
  • 2 biji telur;
  • 2 kuntum bunga kubis, dipotong-potong; dan
  • 3 sudu besar minyak masak.

Bahagian 2: Cara Memasak Nasi Goreng Ayam yang Sedap

Langkah 1:

Panaskan minyak dalam kuali. Apabila minyak telah panas, masukkan telur dan kacau hingga telur masak.

Langkah 2:

Masukkan ayam dan kacau hingga ayam sudah masak.

Langkah 3:

Masukkan bawang besar dan bunga kubis ke dalam kuali dan kacau selama beberapa minit, pastikan bahan-bahan ini cukup lembut.

Langkah 4:

Tambah sos tiram ke dalam kuali dan kacau rata. Kemudian masukkan nasi putih dan kacau semuanya sehingga nasi goreng ayam sebati dengan rata.

Langkah 5:

Sekiranya anda menginginkan nasi goreng ayam yang lebih lembut, tambahkan sedikit air dan teruskan mengisikan semua bahan di dalam kuali.

Langkah 6:

Hidangkan nasi goreng ayam yang sedap ini di atas pinggan, anda boleh menambahkan sedikit rawit, keropok atau sos cili untuk menambahkan lagi kelezatan hidangan ini.

Telah siap! Hidangan nasi goreng ayam yang sedap ini adalah sempurna untuk hidangan segera atau makan malam yang menyenangkan. Selamat mencuba!

Resepi Nasi Ayam Istimewa

If you are looking for Resepi nasi ayam istimewa untukmu baca disini, you've visit to the right page. We have pics like Resepi nasi ayam madu istimewa • resepi bonda, nasi ayam istimewa yang sangat sedap azie kitchen, koleksi 6 resepi nasi goreng ayam simple dan sedap. Here it is:

Resepi nasi ayam terbaik [tutorial] wooots saluran informasi anda, resepi nasi ayam madu istimewa • resepi bonda

Ayam resepi istimewa untukmu bahannya ialah. Ayam resepi istimewa azie sedap aziekitchen saluran anda roasted tetapi. Nasi ayam istimewa sedap. Hidup berdikari resepi nasi goreng ayam. Nasi goreng resepi ayam bahan berdikari. Nasi ayam istimewa yang sangat sedap azie kitchen. Resepi nasi ayam sedap, mudah dan cepat. berselera tengok. menu



Also read:

.
close