Lompat ke konten Lompat ke sidebar Lompat ke footer

Resepi Jemput Pisang Simple

Resepi jemput bilis rangup, resepi apam pisang kukus, resep es krim pisang, resepi jemput pisang, resepi jemput pisang, resepi jemput bilis rangup, resepi jemput malas, resepi jemput jemput pisang,

Selamat datang ke resepi hari ini! Kali ini kami akan menunjukkan cara membuat hidangan manis kesukaan semua orang - Jemput Jemput Pisang. Ini adalah hidangan tradisional yang sangat popular di Singapura dan sedia untuk dihidangkan di rumah. Mari mulakan!

Bahan-Bahan:

  • Banana - 2 unit, diperam sehingga masak
  • Tepung Gandum - 1 cawan
  • Gula - 6 sudu besar
  • Garam - separuh sudu kecil
  • Soda Bikarbonat - 1 sudu kecil
  • Air Sederhana - 3/4 cawan
  • Aceite - 1 liter, untuk mengoreng

Cara-cara:

  1. Potong pisang menjadi saiz yang diinginkan dan letak dalam bekas.
  2. Campurkan tepung gandum, gula, garam dan soda bikarbonat. Gaulkan kesemuanya hingga sebati.
  3. Tuang air sedikit demi sedikit ke dalam adunan tepung dan kacau hingga mencapai konsistensi yang sesuai.
  4. Letakkan bekas di atas api yang sederhana dan panaskan aceite.
  5. Celupkan pisang dalam adunan tepung gandum sehingga keseluruhan permukaannya tertutup dengan sebati.
  6. Goreng pisang di dalam aceite yang sudah dipanaskan sehingga keperangan coklat keemasan dan lengkapnya matang di dalamnya.
  7. Angkat dan biar sejuk sebentar sebelum disajikan.

Itulah cara-cara membuat Jemput Jemput Pisang yang sedap dan mudah di rumah. Hidangan ini sesuai dihidangkan di atas meja makan pada waktu sarapan atau teh petang. Nikmati bersama dengan air teh atau kopi kegemaran anda. Sebagai alternatif, anda boleh mencuba menu lain seperti pisang goreng, kuih keria atau cucur udang. Selamat mencuba!

Itulah resepi harian kami untuk hari ini. Kami berharap anda menikmati hidangan ini dan memasaknya bersama keluarga anda. Jangan lupa untuk berkongsi resepi ini dengan rakan-rakan anda yang juga gemar memasak atau sedang mencari sesuatu yang berbeza. Jumpa lagi dalam resepi akan datang!

Resepi Jemput Pisang Simple

If you are searching about Resepi cekodok garing 14 descargar, you've visit to the right page. We have images like How to make jemputjemput pisang singapore food, resepi cekodok garing 14 descargar, dapur komplit jemputjemput pisang. Here you go:

Anis' diary... jemputjemput pisang bersusu, how to make jemputjemput pisang singapore food

Resepi cekodok garing 14 descargar. Resepi jemput pisang simple recipes blog q. Jemput pisang gebu rangup. Citarasa rinduan resepi jemputjemput pisang, rahsia lagi?. Resepi jemputjemput pisang gebu dan rangup. How to make jemputjemput pisang singapore food. Jemput pisang kuih resepi pau contoh suji nennie melayu nannie gambar pilih papan diari seorang suri khuzaifah



Also read:

.
close