Lompat ke konten Lompat ke sidebar Lompat ke footer

Resepi Bubur Ayam Kfc

Resepi bubur ayam kfc harga, resepi bubur ayam mcd, resepi bubur ayam sedap, resepi bubur jagung, resepi bubur nasi, resepi bubur pulut hitam, resepi bubur kacang hijau, resepi bubur cha cha, resepi bubur sum sum, resepi bubur lambuk kampung baru,

Meh sini, kita bincang pasal menu McDonald la. Siapa yang pernah makan kat situ? Memang sedap kan? Tapi tau tak, sebenarnya kita boleh buat sendiri resepi masakan McDonald tu. Tak percaya? Jom kita tengok resepi asal Bubur McDonald ni.

Bahan-bahan:

1/2 cawan beras lembik

2 cawan susu segar

2 cawan air

Gula secukupnya

1/2 sudu teh garam

Buah kurma secukupnya

Cara-cara:

1. Cuci beras lembik hingga bersih dan toskan.

2. Didihkan air hingga mendidih terus masukkan beras lembik ke dalam periuk dan biarkan ia merebus selama lebih kurang 20 hingga 30 minit atau sehingga beras empuk. Pastikan untuk sentiasa mengaduk supaya beras tidak melekat di bahagian bawah periuk.

3. Masukkan susu kedalam periuk, dan kacau rata. Tupai dan masak selama 15 minit lagi. Kemudian, masukkan gula dan garam dan kacau rata.

4. Terakhir, hias bubur anda dengan kurma yang dicincang kasar dan hidangkan panas.

Rasanya memang sama seperti yang kita beli kat McDonald tu. Tapi jom kita cuci mata dengan tengok set value meal McDonald punya resepi.

Bahan-bahan:

1 keping roti burger

1 keping daging burger

1 keping keju cheddar

2 helai salad

2 helai seledri

Tomato slices

Sausage / chilli sauce

Kentang goreng

Minuman kegemaran anda

Cara-cara:

1. Sapukan minyak pada daging burger dan goreng sehingga masak dengan sempurna. Kemudian letakkan keju di atas daging burger dan biarkan ia meleleh dengan perlahan.

2. Potong sepotong burger bun menjadi dua hingga terdapat separuh bahagian atas dan separuh bahagian bawah.

3. Siapkan salad dan tomato slices, lebihan seledri dalam bilangan tidak banyak, dan saus / chili sauce. Kemudian, ujilah diri anda dalam merasmikan burger!

4. Siapkan minuman kesukaan anda dan kentang goreng. Siap!

Setiap orang mesti pernah makan macam-macam jenis makanan dekat McDonald. Sekarang kita dah tahu cara nak masak beberapa menu kat situ, jadi kita dah boleh masak sendiri kat rumah! Senang je kan? Jom kita cuba resepi ni dan nanti boleh lah kita makan bersama-sama.

Resepi Bubur Ayam Kfc

If you are searching about Resepi bubur ayam ala kfc rimbba, you've came to the right web. We have images like Resepi ungkep ayam hutan pewarna i, resepi bubur ayam sedap baca disini, in praise of pedestrian tastes – indonesia expat. Here you go:

Resep bubur ayam jakarta, menu mcdonald(ala carte dan set value meal)

Bubur mcd resepi kfc vitdaily thetrendingnow. Bubur ayam ala resepi wajib. Resep bubur ayam jakarta. Resepi membuat bubur ayam ala indonesia yang wajib anda cuba resepi. Ini resepi asal bubur mcd bubur ayam mcdonalds menjadi kegemaran rakyat. Resepi bubur kfc cheezy hirup hirupa. Menu mcdonald(ala carte dan set value meal)


Also read:

.
close