Lompat ke konten Lompat ke sidebar Lompat ke footer

Resepi Puding Karamel Menggunakan Oven

Resepi pudding karamel menggunakan oven baked, resepi pudding karamel menggunakan oven thermometer, resepi pudding karamel menggunakan oven, resepi pudding karamel menggunakan produk, resepi pudding karamel menggunakan if di, resepi pudding karamel menggunakan mendeley, resepi pudding karamel menggunakan media, resepi puding jagung, resepi puding roti kukus,

Jom try resepi puding roti karamel yang sedap dan mudah untuk dibuat! Puding ini sangat lembut dan pasti akan memukau selera anda. Tidak perlu bersusah payah mencari bahan kerana bahan-bahan yang diperlukan adalah mudah didapati di pasaran.

Resepi Puding Roti Karamel

Bahan-Bahan:

  • 8 keping roti
  • 1 tin susu cair
  • 3 biji telur
  • 1/2 cawan gula pasir
  • 1 camca teh esen vanilla
  • 1/4 cawan gula untuk karamel
  • 1/4 cawan air untuk karamel

Cara-Cara:

  1. Panaskan oven pada suhu 180 darjah Celsius.
  2. Untuk membuat karamel, masukkan 1/4 cawan gula dan 1/4 cawan air ke dalam periuk. Panaskan di atas api sederhana sehingga gula cair dan menjadi karamel.
  3. Tuangkan karamel di dalam acuan puding.
  4. Rebah roti di dalam acuan puding.
  5. Campurkan susu cair, telur, gula pasir dan esen vanilla dalam bekas. Kacau rata.
  6. Tuangkan campuran susu ke dalam acuan puding dan roti tadi.
  7. Letakkan acuan puding ke dalam bekas yang berisi air dari bahagian bawah. Bakar dalam oven selama 45 minit atau sehingga puding masak.
  8. Keluarkan acuan puding dari dalam oven dan biarkan sejuk selama 1 jam.
  9. Sedia untuk dihidangkan!

Nikmatilah puding roti karamel yang lembut dan sedap ini bersama-sama keluarga dan sahabat-sahabat anda. Resepi ini sangat mudah dan kini anda sudah tahu cara membuatnya. Cuba buat hari ini!

Resepi Puding Karamel Menggunakan Oven

If you are looking for Resepi puding karamel tanpa telur. tak hanyir & tak perlu kukus!, you've visit to the right web. We have images like Resepi serta tips puding karamel mudah confirm jadi, resep cara membuat puding roti karamel resep cara membuat puding, resepi puding karamel mudah sukatan cawan malaytng. Read more:

Ifif's blog resepi puding karamel, resepi serta tips puding karamel mudah confirm jadi

Resep cara membuat puding roti karamel resep cara membuat puding. Reepi puding karamel manis. Puding karamel susu resepi resipi yang apel selerasa sederhana manis gula kurma lezat karame fif. Resepi puding karamel mudah dan cepat disediakan. Resepi puding karamel tanpa telur. tak hanyir & tak perlu kukus!. Ifif's blog resepi puding karamel. Karamel resepi roti


Also read:

.
close