Lompat ke konten Lompat ke sidebar Lompat ke footer

Resepi Popia Vietnam Roll Ayam

Resepi ayam chinese style, resepi ayam nasi ayam, resepi sos ayam korea, resepi ayam pad kra pao, resep vietnam spring roll, cara membuat vietnam roll, resepi popia carbonara, resepi popia goreng, resepi popia simpul, resepi popia sambal, resepi popia cheese powder,

Selamat datang ke dapur Hipwee, di mana anda akan mempelajari tentang resepi Spring Roll Vietnam yang amat praktis dan dipanggil sebagai Lumpia Basah yang 'No MinyakMinyak' hanya untuk anda yang sangat memerlukan hidangan yang menyegarkan dan mudah dicuba. Mari bersama-sama kita mempelajari langkah demi langkah resepi yang paling simple dan menyelerakan ini.

Bahan-bahan yang diperlukan:

1) Lembaran kertas beras (ukuran besar)
2) Kacang Tanah, Biji wijen (secukupnya)
3) Sos ikan
4) Sayur-sayuran segar (Timun, kubis, Carrot, terung telunjuk, sarung bantal)
5) Udang, ayam, atau daging (dipilih salah satu)
6) Sos Korea (optional)
7) Air asam jawa (jika perlu)
8) Gula

Cara-cara untuk membuat Spring Roll Vietnam ini:

1) Pertama-tamanya, rendamkan bahan banyak yang hendak digunakan seperti sayur-sayuran, udang, ayam atau daging dalam air suam selama lebih kurang 10 minit. Kemudian keluarkan dari dalam air dan rendam dengan kain bersih hingga kering.
2) Kemudian, persiapkan semua bahan seperti kacang tanah, sos ikan, dan biji wijen dalam satu bekas.
3) Di samping itu, persiapkan semua bahan lain iaitu timun, kubis, carrot, terung telunjuk dan sarung bantal.
4) Sesudah itu, rebuskan ayam atau daging yang hendak digunakan hingga masak. Kemudian keluarkan dari dalam periuk dan sejukkan.
5) Bolehlah meletakkan kertas beras pada dulang dan kemudian pilin setiap sayuran dan isi ke dalam lembaran kertas beras.
6) Kemudian letakkan rejim dan ayam yang digoreng dan kemudian gulung sehingga rapat.
7) Setiap satu dihentak kuat agar semua sayuran dan udang atau daging tersusun rapi.
8) Kemudian, simpan sedikit ruang pada hujung kiri dan kanan gulungan anda.
9) Dalam dapur, ambilkan bekas kecil dan campurkan sos Korea, air asam jawa dan gula. Kemudian aduk hingga sebati.
10) Pindahkan sos tersebut ke dalam dumpling tersebut dan ratakan sedikit.
11) Hiasi dengan bawang goreng dan daun koriander yang segar.

Spring Roll Vietnam ini amat sesuai untuk dijadikan sebagai hidangan untuk jamuan hari raya, pertunangan atau kenduri. Ianya mudah disediakan tanpa menggunakan minyak, jadi anda tidak perlu bimbang tentang penambahan berat badan. Hidangan ini juga amat sesuai untuk mereka yang ingin menjalankan diet yang sihat dan mengawal kolesterol.

Jangan tunggu lagi, mari mencuba resepi yang amat mudah ini dan menyelerakan. Pasti anda akan jatuh cinta dengan Spring Roll Vietnam yang mempunyai rasa yang menyegar segar ini.

Resepi Popia Vietnam Roll Ayam

If you are looking for Resipi popia vietnam sempoi vietnamese spring roll oleh minsha cookpad, you've came to the right place. We have pics like Resepi sos vietnam spring roll, resepi popia vietnam roll dan sos pencicah sedap cara mudah sis hawa, mamadee's kitchen vietnamese spring rolls/ popia. Here it is:

🇻🇳 popia vietnam ayam gril + 2 sos pencicah grilled chicken, mengidam nak makan popia vietnam? resipi mudah beserta sos ni boleh

Resepi popia vietnam roll dan sos pencicah sedap cara mudah sis hawa. Laman dapur helen vietnamese rolls. Popia vietnam vietnamese spring roll cara buat popia vietnam youtube. Popia resepi resipi beserta mengidam ayam azie sedap buttercream. Popia resepi. Vietnam popia resepi rolls spring vietnamese recipe dari disimpan. Mengidam nak makan popia vietnam? resipi mudah beserta sos ni boleh


Also read:

.
close