Lompat ke konten Lompat ke sidebar Lompat ke footer

Resepi Daging Ayam Cincang

Daging ayam atau ayam daging, cara penyimpanan daging ayam, cara menternak ayam daging, resepi masakan ayam dan daging, resep semur ayam cincang, harga daging ayam kampung, permintaan daging ayam kampung, resepi daging ayam kisar, resepi daging masak hitam, resepi daging masak merah, resepi daging harimau menangis, resepi daging goreng kunyit,

Salah satu kelebihan menjadi seorang wanita yang memperolehi pendidikan tinggi adalah menjadi seorang yang teratur dan teratur makanannya. Terdapat beberapa menu harian yang mudah disediakan dan tidak memakan banyak masa, salah satunya adalah daging cincang goreng. Berikut adalah resipi yang boleh diadun dan disesuaikan dengan citarasa anda.

Resipi Daging Cincang Goreng

Bahan-bahan

  • 500gm daging cincang
  • 2 ulas bawang putih, dicincang
  • 1 biji bawang besar, dipotong dadu
  • 2 sudu besar sos cili Thai
  • 1 sudu teh gula
  • 1 sudu teh asam jawa
  • 1 sudu teh serbuk kunyit
  • Garam secukup rasa
  • Minyak untuk menumis

Cara-cara

  1. Perap daging cincang dengan serbuk kunyit dan sedikit garam selama 10 minit.
  2. Panaskan sedikit minyak dalam kuali dan tumis bawang putih hingga keperangan.
  3. Masukkan daging cincang dan goreng hingga separuh masak.
  4. Tambahkan sos cili Thai, gula, asam jawa dan garam. Kacau campur sehingga rata.
  5. Tambahkan 1/2 cawan air dan biarkan mendidih hingga kuah pekat dan daging cincang masak.
  6. Sudahkan dalam pinggan dan hias dengan bawang besar yang dipotong dadu.

Jika anda ingin memberi sentuhan peribadi pada resipi ini, anda boleh mempergunakan rempah yang lain mengikut citarasa anda. Anda juga boleh menambahkan sayur-sayuran seperti kacang panjang atau kobis cina untuk mendapatkan hidangan yang lebih seimbang.

Daging cincang goreng merupakan hidangan yang disukai oleh kebanyakan orang dan sebagai seorang wanita profesional, anda harus menghidangkan makanan yang baik dan lazat kepada keluarga anda. Resipi ini adalah percampuran antara kecantikan dan kehebatan dalam memasak. Jadikan ia sebagai menu wajib dalam senarai hidangan anda.

Resepi Daging Ayam Cincang

If you are looking for Resepi roti lapis daging ayam cincang simple dan sedap, you've visit to the right page. We have pictures like Resepi daging cincang masak keema foody bloggers, pelbagai menu boleh disajikan dari resepi daging cincang ini pesona, resepi roti lapis daging ayam cincang simple dan sedap. Read more:

..cooking with soul..... daging cincang goreng, cantik dan anggun bersama mary kay resepi daging cincang goreng

Kanak cincang daging resepi disajikan pelbagai butterkicap. Resepi daging cincang kanak butterkicap kicap serba guna mesra disajikan boleh pelbagai ubi kentang masak sehingga cair mendidih biar rata. Resepi roti lapis daging ayam cincang simple dan sedap. Hd resep masakan indonesia resep daging cincang. Daging resep cincang empal giling sapi goreng thegorbalsla besar simpan peti bodyguard sejuk dibeli. ..cooking with soul..... daging cincang goreng. Pelbagai menu boleh disajikan dari resepi daging cincang ini pesona


Also read:

.
close