Lompat ke konten Lompat ke sidebar Lompat ke footer

Resepi Jemput Pisang Tanpa Soda Bikarbonat

Teks pengacara jemput makan, resepi jemput jemput pisang, resepi jemput jemput, resepi jemput malas, resepi jemput jemput telur, resepi jemput bilis rangup, resepi jemput udang, resepi jemput jemput pisang,

Untuk hidangan ringan dan lembut, jemput-jemput pisang buatan Nannie pasti menjadi pilihan terbaik. Dibuat dengan rasa pisang yang manis dan tekstur yang renyah, tentu sajian ini akan menjadi favorit seisi keluarga. Berikut ini adalah resep yang bisa Anda coba di rumah.

Bahan-bahan:

- 3 buah pisang yang sudah matang

- 100 gram tepung beras

- 2 sendok makan tepung kentang

- 2 sendok makan gula pasir

- 1/4 sendok teh garam

- 100 ml air

- Minyak goreng secukupnya

Cara membuat:

1. Kupas dan haluskan pisang dengan garpu atau sendok.

2. Campurkan tepung beras, tepung kentang, gula pasir, dan garam ke dalam pisang yang sudah dihaluskan. Kemudian, aduk rata.

3. Tuangkan air sedikit-sedikit ke dalam campuran tepung dan pisang tadi hingga adonan tercampur merata dan bisa dipulung.

4. Panaskan minyak goreng dalam wajan.

5. Ambil satu sendok makan adonan dan masukkan ke dalam minyak panas. Bentuklah adonan menjadi bulatan-bulatan kecil.

6. Goreng adonan hingga warnanya kuning kecokelatan dan pisang matang. Angkat dan tiriskan.

7. Jemput-jemput pisang siap disajikan.

Untuk variasi rasa atau tampilan, jemput-jemput pisang ini bisa dicocolkan ke dalam saus coklat atau bisa juga ditaburi dengan gula bubuk. Siapkanlah kopi atau teh hangat sebagai pelengkapnya.

Jangan ragu untuk mencoba resep dari Nannie yang satu ini. Jemput-jemput pisang yang lezat dan bergizi ini pasti disukai oleh keluarga Anda. Selamat mencoba!

Resepi Jemput Pisang Tanpa Soda Bikarbonat

If you are looking for Resepi cekodok pisang gebu / resepi cekodok pisang gebu lembut dan, you've came to the right page. We have pics like Resepi jemput pisang tanpa soda bikarbonat resepi pisang, resepi kek pisang tanpa soda bikarbonat ke joglo, resepi nannie jemputjemput pisang. Read more:

Resepi jemput pisang tanpa soda bikarbonat resepi pisang, anis' diary... jemputjemput pisang bersusu

Resepi nannie jemputjemput pisang. Pisang kek resepi gebu bidadari coklat langkah cekodok statically manis kurang fritter. Resepi jemput pisang tanpa soda bikarbonat resepi pisang. Pisang resepi bikarbonat jemput. Resepi pisang goreng rangup dan sedap. Cekodok pisang resepi jemput sedap rangup gebu. Resepi cekodok pisang gebu / resepi cekodok pisang macam kek surasmi


Also read:

.
close